Se alle spørgsmål og svar
Vi har opdelt alle spørgsmål og svar i kategorier, så du nemt kan få et overblik over hvor dit spørgsmål ligger. Klik på plus (+) for at læse svaret på de respektive spørgsmål.
Du finder også vores FAQ vedr. standleje her.
Vigtig informationer
- Butikssalg (Premium og GoReuse): d. 1. og 15. i måneden
- OnlineReuse: Når fortrydelsesfristen på 14 dage er udløbet, derefter ligges de ind i samme perode d. 1. og 15. i måneden
Nej, men du kan ombytte til gavekort inden for 14 dage, såfremt du ikke har forladt butikken eller har kvittering og ubrugt vare.
Returnering og Fortrydelsesret
Ja, du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen (jf. Forbrugeraftaleloven § 17 og § 18). Gælder både køb på www.reusers.dk og via Instagram/Facebook.
Nej, fysisk handel er ikke omfattet af fortrydelsesret. Men du kan ombytte til et gavekort, så længe du stadig er i butikken eller kommer retur med varen senest 14 dage efter købet – ubrugt og med kvittering.
Bestilling
- Fysisk køb: Ingen returret, men du kan få ombyttet til gavekort i op til 14 dage, hvis varen er ubrugt og du har kvittering.
- Online/sociale medier: 14 dages fortrydelsesret jf. Forbrugeraftaleloven.
Når du modtager en ordrebekræftelse, er din ordre gået korrekt igennem. Ordrebekræftelsen indeholder dit ordrenummer og bliver sendt til den mailadresse, du har oplyst ved bestilling. Hvis du ikke modtager din ordrebekræftelse inden for kort tid, så tjek gerne dit spamfilter eller din mappe for uønsket post, reklame eller promoveringer.
Kan du efter dette stadig konstatere, at du ikke har modtaget din ordrebekræftelse, så kontakt os venligst her.
Det kan ske, at man får tastet en forkert e-mailadresse ved bestilling, og i sådanne tilfælde kan vi rette informationerne i systemet, og manuelt sørge for, at du modtager din ordrebekræftelse samt sporingsinformationerne på din pakke.
Vi trækker først pengene for din ordre, når din bestilling afsendes fra vores lager. Når dette sker vil din ordre få tildelt et pakkenummer, og du vil modtage en mail med dette sporingsnummer samt et link, som du kan bruge, når du skal spore pakken.
Du vil kunne spore pakken efterhånden som den bliver scannet på fragtfirmaets terminaler og ved levering. Det kan tage op til 48 timer før første scan viser sig, og du vil kunne følge pakken via sporingsnummeret.
GoReuse er fysisk standleje: Du står selv for nedpakning. Print: 2 kr./stk. Alarmer: 5 kr./stk. (eller fri brug for 100 kr.)
Premium er fysisk standleje: Inkl. nedpakning, fri print og fri alarmer.
Hvad er OnlineReuse? Du sender os op til 25 varer, som vi sælger online for dig. Du får udbetalt beløbet, når fortrydelsesretten på 14 dage er udløbet.
Hvad hvis mine varer ikke bliver solgt? Vi sender dem ikke retur automatisk. Du kan hente dem i butik eller få dem sendt mod betaling.
Hvordan opsiger jeg mit abonnement på OnlineReuse+? Send en mail til annullering@reusers.dk senest d. 15. i måneden, ellers forlænges abonnementet en måned mere.
Levering
Hvis du ønsker at afhente din online bestilling i en af vores fysiske butikker, er det naturligvis muligt. Du skal blot vælge den butik du ønsker afhentning, i vores checkout.
Nåede du ikke at hente pakken hos pakkeshoppen inden for tidsfristen på de 14 dage, så kan pakken være på vej retur til os. Hvis returforsendelsen endnu ikke er påbegyndt, er der mulighed for, at vi vil kunne få fragtfirmaet til at forlænge tidsfristen for afhentning. Er dette ikke muligt, vil vi kunne finde en anden løsning for dig.
Hvis pakken returneres fra pakkeshoppen eller fragtselskabet vha. returkode f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i tide, eller hvis du har oplyst forkerte eller mangelsfulde adresseoplysninger, koster dette et retur- og administrationsgebyr på 300 kr for DHL Express Return, og 100 kr for alle andre fragtselskaber. Hvis du ønsker en ny forsendelse, så kontrakt vores kundesupport.
Er du på ferie eller på anden vis forhindret i perioden, hvor pakken ligger i pakkeshoppen, og kan du ikke få en anden til at afhente pakken, så kontakt os gerne hurtigst muligt, så vi evt. kan få DAO eller PostNord til at forlænge tidsfristen for dig.
Kontakt os her hvis du har nogen spørgsmål til din ordre.
Hvis din pakke ikke indeholder en forudbestillingsvare med forlænget leveringstid, og der, efter mere end 48 timer fra du modtog besked om, at pakken var sendt, stadig ingen information fremgår udover “Data modtaget”, når du sporer din pakke via sporingslinket, så kan din pakke være gået i stå et sted i systemet.
Du vil også sagtens selv kunne kontakte det fragtfirma, du har valgt ved bestilling, for at høre nærmere om din pakke. Her skal du oplyse det pakkenummer, du har modtaget da pakken blev sendt afsted.
Kontakt os derfor her, hvis du har spørgsmål eller problemer med din ordre, som vi skal hjælpe dig med. Så kan vi nemlig undersøge sagen nærmere og evt. efterlyse eller sætte skub i pakken hos fragtfirmaerne.
Er din pakke gået i stå og ikke ankommet til pakkeshoppen, hjemme- eller erhvervsadressen inden for den normale leveringstid, så kan den være gået i stå eller blevet væk et sted i systemet. Ofte er den leveret til pakkeshoppen allerede, men mangler blot det sidste scan hos pakkeshoppen, der giver dig direkte besked om, at den er klar til afhentning. Men det sker også, at pakken desværre er forsvundet et sted i systemet.
Er pakken forsvundet, vil vi altid kunne sørge for, at der sendes en ny pakke afsted til dig, så du med sikkerhed får de produkter, du har bestilt og glædet dig til at modtage.
Du vil også sagtens selv kunne kontakte det fragtfirma, du har valgt ved bestilling, for at høre nærmere om din pakke. Her skal du oplyse det pakkenummer, du har modtaget, da pakken blev sendt afsted.
Kontakt os derfor her, hvis du har spørgsmål eller problemer med din ordre, som vi skal hjælpe dig med. Så kan vi nemlig undersøge sagen nærmere og evt. efterlyse eller sætte skub i pakken hos fragtfirmaerne.
Har du bestilt levering med DAO eller PostNord til en pakkeshop eller et posthus, skal din pakke afhentes indenfor 14 dage fra den er ankommet i pakkeshoppen. Når de 14 dage er gået og pakken stadig ikke er afhentet, vil der automatisk blive sat en returkode på, og pakken vil blive afhentet og sendt retur til os. Hvis pakken sendes retur på denne måde vil du blive opkrævet et gebyr for returfragten, så det er en god idé at få hentet pakken hurtigst muligt.
Alt efter om du skal sende varer retur til webshoppen eller om du skal sende varer til Aalborg eller Randers. Så skal du vælge den rigtige returportal.
Se mere her
Ja når du får tilsendt en pakke modtager du altid et trackingnummer når gls har modtaget og scannet din pakke.
Retur & Reklamation
Ja. Hvis du har købt varen online eller i fysisk butik og der er fejl på produktet, kan du reklamere inden for 24 måneder. Kontakt os med billede, beskrivelse og kvittering på support@reusers.dk.
Gælder reklamationsretten alle varer? Nej. Mange af vores varer er secondhand eller kollektionsprøver. Vi dækker ikke brugsspor, mindre fejl eller slitage.
Du har normalt 14 dages fortrydelsesret på køb hos Reusers. Du mister din fortrydelsesret, hvis du åbner og bruger dit produkt eller bryder forseglingen, da produktet i så fald af sundheds- og hygiejnemæssige årsager ikke længere kan returneres. Ved fortrydelse og returnering skal produktet altså returneres i samme stand som du modtog det i.
Skal produktet returneres, skal det sendes retur til vores adresse: Reusers Marsvej 7B
8960 Randers SØ
Returnering skal ske for egen regning, medmindre andet er aftalt skriftligt.
Hvis du har fortrudt dit køb, så skriv gerne til os hurtigst muligt her, så kan vi guide dig i den videre proces samt holde godt øje med din pakke ved evt. returnering.
Vi refunderer ikke solgte varer
Hvis du har fortrudt din ordre og ønsker at annullere den, skal du skrive til os her hurtigst muligt. Vores lager er normalt utroligt hurtig til at pakke og afsende ordrer alle årets dage, og er din pakke allerede sendt afsted, vil vi ikke blot kunne annullere den.
Kontakt os derfor direkte hurtigst muligt, noter dit ordrenummer og beskeden “Annuller ordre” og dit "Ordernr." i emnefeltet, så vi hurtigt kan fange din ordre i systemet.
Hvis du skriver inden for vores kundeservice åbningstider på hverdage mellem kl. 10-16, så når vi i størstedelen af alle tilfælde at stoppe din ordre i systemet, dog ikke altid. Hvis du bestiller uden for vores kunderservice åbningstider og sender en email om annullering af din ordre, så er sandsynligheden for, at vi når at stoppe din ordre mindre.
Der kan desværre være tilfælde, hvor vi ikke når at håndtere din forespørgsel inden pakken allerede er sendt afsted, hvis du f.eks. først kontakter os om din annullering efter pakken er blevet pakket og sendt afsted, eller hvis du skriver uden for vores åbningstider. Du står selv for returneringen af produktet.
Bemærk, at reglerne for fortrydelsesret er gældende og at produkterne skal returneres i samme stand, som du modtog dem. Tages produkterne i brug eller brydes forseglingen, så mister du din fortrydelsesret, da de i så fald af hygiejne- og sundhedsmæssige årsager ikke kan tages retur.
Hvis du ønsker at ombytte din bestilling til en andet produkt, så kontakt vores kundeservice her.
Hvis du har modtaget et forkert produkt eller et defekt produkt, så er det vigtigt du udfylder vores reklamationsform og alle punkterne herunder.
Når du udfylder vores reklamationsform, så skal du vedlægge dokumentation for, hvad der ligger til grund for reklamationen. Hvis du reklamerer over en vare, skal du altså gemme varen og emballagen, så der er mulighed for at undersøge sagen.
Hvis vi efter at have undersøgt produktet bekræfter, at det er forkert eller defekt, vil vi give dig de nødvendige instruktioner i hvordan du skal fortsætte.
Kontakt os her for at starte din reklamation.
Gavekort & tilbud
Når du køber et gavekort hos Reusers, vil du modtage det direkte i din email indbakke blot få minutter efter bestilling. Hvis gavekortet derfor skal bruges som gave, kan man printe det ud eller videresende det som mail til modtageren.
Sørg for at indtaste den korrekte mailadresse, så gavekortet kan sendes sikkert afsted til den rette e-mail indbakke.
På gavekortet er der angivet en personlig kode, som man skal indtaste ved checkout på vores hjemmeside. Når koden er indtastet korrekt bliver beløbet automatisk trukket fra. Bruges hele gavekortet ikke på det første køb, så gem det og brug koden igen på det næste.
Gavekortet er gyldigt i 2 år fra udstedelsesdatoen.
Nej, gavekort til vores fysiske butikker kan kun bruges i den butik, hvor det er købt.
Webshoppen og butikkerne har forskellige systemer, og derfor kan gavekort ikke overføres mellem online og fysisk handel.
👉 Har du et gavekort til webshoppen (reusers.dk), virker det kun online.
👉 Har du et gavekort til f.eks. Reusers Randers, skal det bruges i butikken i Randers eller Aalborg.
Er du i tvivl om, hvilket gavekort du har? Så kontakt os – vi hjælper dig hurtigt videre.
Du kan altid se om vi har kampagner her
Dog anbefaler vi du følger os på de sociale medier som du kan læse mere om her.
Samt tilmelde dig vores nyhedsbrev her
Vi har valgt er prioriterer vores nyhedsbreve og dem som er tilmeldt dette. Dette sker bl.a. ved at du bliver en del af vores insider-team og få først adgang til nyheder, unikke events, early bird info omkring lagersalg og specielle tilbud – Kun for de udvalgte.
Tilmeld dig nu, og vær altid et skridt foran!
Se hvordan her
Eksklusive hemmeligheder der venter på dig…
Eksklusive hemmeligheder der venter på dig…
Bliv en del af vores insider-team og få først adgang til nyheder, unikke events, early bird info omkring lagersalg og specielle tilbud – Kun for de udvalgte.
Tilmeld dig nu, og vær altid et skridt foran!