Værd at vide

Herunder kan du læse mere om vores betingelser for standleje hos Reusers. Husk har du spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os.

1. Generelle oplysninger

Disse forretningsbetingelser gælder for leje af stande hos Reusers. Ved indgåelse af aftale accepterer du de gældende betingelser.

Reusers ApS - CVR: 40552685

Afdelinger:

Aalborg
Stenbukken 3B
9200 Aalborg SV
Mail: aalborg@reusers.dk
Tel: 3113 9096(Tryk 1)

Randers (butik og webshop)
Marsvej 7B
8960 Randers SØ
Mail: randers@reusers.dk
Tel: 3113 9096(Tryk 2)

2. Standleje

Standlejen betales forud for den aftalte lejeperiode.

En standardstand inkluderer [fx et bestemt antal hylder, bøjler eller andre faciliteter].

Kunden har ansvaret for at holde standen ren, præsentabel og ryddelig i hele lejeperioden.

Standlejen – før, opstart, under og efter

FØR
Du kan påbegynde din prissætning af dine reuse items, lige efter din booking er foretaget. Dette gøres på din profil - tryk da på 'tilføj varer' - og husk at gemme løbende.

Du skal regne med et sted imellem 40-60 items pr. opfyldt stand - og husk at du både kan sælge tøj, sko, accessories, beauty og bolignips.

Du har også mulighed for at booke en disk- eller montreplads til varer som skal 'aflåses.' Har du en highendvare med en værdi over 995,- er denne gratis at have i montre/disk i 14 dage, hvorefter den skal forlænges ifølge listepris.

Ønsker du at dele standen med en, så send en mail til Reusers med for- og efternavn samt kundenummer på den/de person/er som standen skal deles med. Det koster 100 kr./ekstra person der tilkobles standen. Prisen er inkl. nedpakning.

OPSTART OG UNDER
Du kan flytte ind på standen 1 time inden luk, dagen før din standleje starter.
Er standen ikke sat op inden luk på første standlejedag (uden forudgående aftale), forbeholder Reusers sig retten til at kunne udleje standen til anden side, uden at refundere standlejen.

NB: Vær opmærksom på, at "1 time inden luk" ved udvidet åbningstid ifm. arrangementer, event o. lign.

Din lejeperiode forlænges ikke automatisk, så ved ønske om forlængelse, tryk da på 'forlæng' på din profil.

Oplever du i løbet af din lejeperiode, at nogle af dine items ikke længere hænger på din stand, så fortvivl ej - der er er følgende muligheder:

  • Varen/varerne hænger på én af de andre stande i butikken
  • Varen/varerne er i prøverummene eller i en kunde vogn - eller under ekspedition
  • Varen/varerne er blevet placeret på et fokusstativ
  • Varen/varerne har mistet prismærket og hænger på Lost & Found

Husk derfor i din lejeperiode, løbende at kigge forbi Lost & Found samt rundt på butikkens fokusstativer. Ønsker du at melde varen/varerne savnet, så kan dette gøres via din Reusers profil.

EFTER
Husk at nedpakning af din stand er inkluderet i standleje - så på sidste lejedag, tømmer Reusers din stand og sikrer at alle items der er på standen, tilhører dig. Alle varerne på standen pakkes ned i en kasse og varerne kan afhentes dagen efter i hele butikkens åbningstid - dog senest inden butikken lukker. Er dine varer ikke afhentet inden luk senest dagen efter sidst betalte lejedag, pålægges en dagsbøde på 50 kr./påbegyndt dag dine varer opbevares i butikken. Reusers opbevarer dine varer i max 30 dage, hvorefter de tilfalder Reusers.

Ønsker du afhentning på sidste standlejedag, skal dette aftales forud for med Reusers.

Husk billed-id for udlevering af dine varer samt poser til dine varer. Du har også mulighed for at tilkøbe nedpakningskasserne for 20 kr./stk.

Ved afhentning er det vigtigt, at du kigger Lost & Found samt alle butikkens fokusstande- og stativer igennem.

Gode råd fra os til dig

  • Betragt din stand som ‘din butik’ i vores – og sæt dit helt personlige præg herpå for at skabe iøjnefaldende og nysgerrighed overfor kunderne. Dette kan gøres med personlige og farverige skilte.
  • En proppet stand sælger ikke særlig godt, køberne kan ikke overskue det, og standen bliver hurtigt rodet - så vær konstruktiv i din opsætning og mængden på standen. Vi anbefaler at du placerer max. 50 varer pr. opfyldt stand.
  • Tøjet skal være rent og pænt og ligeledes uden betydelige huller og pletter. Har tøjet huller/pletter – men uden større betydning, SKAL dette fremgå tydeligt på varen/prisskiltet. Vurderer Reusers alligevel, at varen ikke lever op til butikkens krav, forbeholdes retten til at sælge varen med rabat, som udelukkende bestemmes af personalet. Vi er også i vores gode ret til at fjerne varen fra standen – det er dog stadig stand lejerens ejendel og stand lejeren vil få varen med hjem.
  • Opfyld gerne din stand løbende, så din stand opretholder en høj nyhedsværdi, da dette giver et øget salg.
  • Del et billede af din stand på Facebook (meget gerne i gruppen ‘Til salg i Reusers’).
  • Sæt realistiske priser – husk, at hos os kan man ikke forhandle om priserne, så du skal have forhandlet dig selv så langt ned som muligt.
  • Tøjet skal hænge på Reusers’ bøjler og vi anbefaler max. 50 mærker/items pr. opfyldt stand.
  • Det anbefales at der bruges de farvede perler til påsætning på bøjlerne - dette for at overskueliggøre shoppeoplevelsen hos køberne. Det booster også dit salg og giver et langt bedre overblik over din stand.
  • Det skal være synligt skiltet på standen, hvilke størrelser du sælger.

Lost and found og fejlplacerede varer

Får vi indleveret en af dine varer efter endt leje, sender vi dig en besked om at varen er fundet, hvorefter vi placerer den på Lost & Found, hvor den vil være i 14 dage, hvorefter den tilfalder Reusers.

Varer som bliver solgt imellem 1-3 måneder efter din standlejes ophør, sælges med 50% i kommission - medmindre det er en vare som er meldt savnet. Varer som herefter sælges, overgår til virksomheden - medmindre det er varer som er meldt savnet i systemet.

Udbetaling

Dit tilgodehavende overføres 2 gange månedligt til det konto- og registreringsnummer, som er anført på din profil.

Det er dit ansvar at holde dette ajourført.
Skulle vi med forventning, få din udbetaling refunderet grundet fejl i konto- og registreringsnummeret (o.lign.) fratrækkes et returneringsgebyr på 50 kr., forud for din næste udbetaling.

Salg mellem 1.-15. i måneden sættes til udbetaling d. 30. i måneden
Salg mellem 16.-31. i måneden sættes til udbetaling d. 15. i måneden
Er nogle af dine varer solgt via vores online platforme, har kunden jf. betingelserne, 14 dages fortrydelsesret og ved brug af denne, vil varen køres retur på din profil og placeres herefter på din stand igen.


Der laves ikke kontante udbetalinger.

4. Priser og kommission

Priserne findes på reusers.dk og alle priser er inkl. moms. Reusers tager 20% i kommission.

Reusers forbeholder sig retten til at regulere priser på hhv. standleje, tilkøb samt kommissionen. Dette vil dog varsles forud for.

3. Varer til salg

Alle varer skal være lovlige og i overensstemmelse med dansk lovgivning.

Det er ikke tilladt at sælge ulovlige, farlige eller stødende varer. Disse varer vil blive fjernet uden varsel og kompensation.

Du må kun placere dine varer på din stand og ikke på de udvalgte fokusstande, medmindre andet er aftalt med personalet.

Det er ikke tilladt at sælge parti- og kollektionsvarer uden forudgående aftale med Reusers.

Det er ej heller tilladt at sælge dagligvarer, fødevarer, kopiprodukter, alkohol, tobak, våben, farlige materialer og pornografiske items. Vi forbeholder os retten til at fjerne ovenstående varer fra standen.

Det er alene dit ansvar, at du er i din gode ret til at sælge alle varerne på din stand.

Det er ikke tilladt at sælge varer med defekter, huller, pletter, lugtgener og lignende. Måtte disse varer alligevel dukke op på standen, forbeholder Reusers sig retten til at rabattere disse varer uden forudgående aftale med standlejer.

Er nogle af dine varer solgt via vores online platforme, har kunden 14 dages fortrydelsesret og ved brug af denne, vil varen køres retur på din profil og placeres herefter på din stand igen.

4. Prisskiltning og registrering

Alle varer skal mærkes med tydelige prisskilte.

Prismærker laves nemt og enkelt via din profil og kan laves før du får din leje. Giv gerne hver vare en god beskrivelse – dette gør det lettere for kunden at købe varen samt øger din chance for salg, da du ved præcis ved, hvad du har solgt.

Registrering af varer sker gennem vores software som tilgås på en specifik computer som stilles til rådighed i butikken.

Print af prismærker sker i butikken og er gratis.

Skulle du ønske at ændre i priser eller varer skal dette opdateres online og du vil derefter kunne printe nye prismærker.

Prismærker må ikke overstreges eller fjernes.

I tilfælde af leje af ny stand, er du ansvarlig for at skifte prismærkerne. Har du lejet flere forskellige stande, skal der påsættes nye prismærker ved flytning af varer mellem de lejede stande. Varer uden prismærkning (og glemte/fejlplacerede varer), vil blive placeret på vores Lost & Found stande, hvor de vil være tilgængelige i 14 dage, hvorefter de tilfalder Reusers.

Du er selv ansvarlig for at tjekke op på Lost & Found - og vi anbefaler at du tjekker Lost & Found igennem hver gang du besøger butikken - også efter din standlejes ophør. Sælges en vare 1-3 måneder efter ophørt standleje, vil kommissionen være 50%.

Ønsker du rabat på din stand, kan dette gøres ved at anmode om rabat nemt og enkelt via din profil. Butikken bekræfter og du får herefter en mail om, at din stand er rabatteret. Butikken sørger for gul skiltning på din stand. Du kan rabattere med de mest gængse rabatter: 25%, 50% og 75%.
OBS: Rabatten gælder på hele standen (dette også ved delestande).

Ønsker du at sikre nogle af dine varer med alarmer, stilles disse gratis til rådighed ved alle varer over 100 kr. Spørg efter alarmer ved kassen. Der findes både alarmer til sko og tøj.

5. Ansvar, sikkerhed og sikringsgrad 30

Reusers har en sikringsgrad 30, hvilket betyder, at vi har implementeret et højt niveau af sikkerhed, herunder overvågning og sikringsforanstaltninger, som reducerer risikoen for tyveri og skader.

På trods af vores sikringsforanstaltninger tager Reusers dog ikke ansvar for eventuelle tab, skader eller tyveri af varer. Butiksytel, varer og beliggenhed sker på anmeldelse til politiet.

Kunden er selv ansvarlig for at sikre deres varer yderligere, herunder at tegne forsikringer, hvis det ønskes.

Vi påtager os ikke ansvar for tab, fejl, eller stjålne eller ødelagte varer. Her henvises til standlejerens egen indboforsikring. (Bemærk at nogle forsikringsselskaber kræver en tilføjelse til din indboforsikring, der kan foretages via Reusers.dk med eget ansvar at tage op med selskabet).

I tilfælde af brand eller vandskade, er Reusers ikke erstatningsansvarlige - her henvises igen til egen indboforsikring.

Skader på varer påført af kunder

Da alle varer i butikken ikke er Reusers ejendom, henviser og opfordrer vi til at alle besøgende i butikken, som ved et uheld kommer til at ødelægge en standlejers vare, til at betale for denne.

Årskunde

Særlige stande kan fratages eks. sit navn - men dit tilgodehavende kan først sættes til udbetaling, i det øjeblik al gæld/mellemværende til butikken er afviklet.

6. Booking og betaling

Book af stand kan ske fysisk i butikken, pr. telefon, mail eller via Book din stand her på siden. Betaling for standleje sker ved indgåelse af aftalen.

Ved manglende betaling forbeholder Reusers sig retten til at opsige aftalen og fjerne kundens varer.

7. Afregning af salg

Salg af varer afregnes hver [ugentlig/månedlig] til kundens angivne konto, fratrukket en kommission på 20%.

Kunden skal sikre, at de oplyste kontooplysninger er korrekte for at undgå forsinkelser i udbetaling.

7. Fortrydelsesret

ONLINE BOOKING
Ved online booking af stand, montre- eller diskplads, har du 14 dages fortrydelsesret.
Såfremt du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du fysisk møde op i butikken hvor du vil kunne få dine penge retur. Kvitteringen samt billede- id skal medbringes.

Dette skal gøres senest 3 dage før din første lejedag.

Bemærk at din fortrydelsesret frafalder, hvis der er under 14 dage fra bookingen foretages til lejeperioden starter.

BOOKING I BUTIK
Ved booking fysisk i butikken af stand, montre- eller diskplads, frafalder de gængse 14 dages fortrydelsesret, uanset startdato.

8. Opsigelse og ophør af leje

Kunden kan opsige aftalen med et varsel på [fx 7 dage].

Ved lejeperiodens ophør skal standen ryddes senest [fx 24 timer] efter lejeperiodens udløb. Manglende tømning kan medføre gebyr.

9. Ændringer i forretningsbetingelser

Reusers forbeholder sig retten til at ændre forretningsbetingelserne med et varsel på 14 dage. Ændringer vil blive kommunikeret via e-mail og på hjemmesiden.

Øvrigt

Vi forbeholder os retten til at afvise kunder/varer, hvis vi vurderer, at de er til skade for butikken, øvrige kunder og konceptet.

Reusers accepterer ikke, at der drives erhverv fra butikken og forbeholder sig retten til at fjerne varer fra standen, hvis det tyder på, at der drives erhverv herfra. Reusers forbeholder sig ligeledes retten til at afvise kunder med denne hensigt.

Reusers kan udøve tilbageholdsret i kundens varer, såfremt aftalegrundlaget ophører før tid, og Reusers har et krav mod kunden, som ikke er betalt.

Misligholdes aftalen (eller stoppes lejen før tid), tilbageholder Reusers alle varer/items på standen og i butikken som tilhører dig og Reusers har et krav mod dig, som ikke er betalt.

Dagsprisen vil i dette tilfælde hæves til den pågældende periodes dagspris.

10. Kontaktoplysninger

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os:

Aalborg: aalborg@reusers.dk - 3113 9096 (Tryk 1)

Randers: randers@reusers.dk - 3113 9096 (Tryk 2)

11. Lovvalg og værneting

ventuelle uoverensstemmelser mellem parterne forsøges løst i mindelighed gennem dialog og forhandling. Kan dette ikke lade sig gøre, afgøres tvisten ved de danske domstole med værneting ved retten i Aalborg - Badehusvej 17, 9000 Aalborg, medmindre parterne skriftligt aftaler en anden løsning, såsom voldgift.

Book din stand her

Er du klar til at give dit tøj eller andet nyt liv? Så book din stand allerede i dag.

Brug for hjælp?

Fandt du ikke det svar du søgte? Så du meget velkommen til at kontakte os.